.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بدهکاران عمده به بانک‌ها فقط 100 نفر

مدیر اداره نظارت بر بانکها در بانک مرکزی، مطالبات معوق بانکها را 48 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدهکاران عمده بانکها در مجموع حدود 100 نفر هستند.

به گزارش شبکه ایران، "عباس کمره‌ای در نشستی خبری افزود: با پیگیری‌های بانک مرکزی و حمایت‌های دولت تاکنون حدود یک ششم مطالبات معوق بانکها وصول شده است.
وی مطالبات معوق بانک‌ها را مربوط به سال‌های متمادی دانست و گفت: علت اینکه امسال این موضوع به صورت گسترده در رسانه‌ها مطرح شد فشار بانک مرکزی به بانک‌ها برای شفاف‌سازی در این زمینه بود.
به گفته کمره‌ای، از آنجا که مطالبات معوق به عنوان یکی از متغیرهای منفی برای بانک‌ها لحاظ می‌شود، آنها تلاش می‌کنند از افشای آن خودداری کنند اما بانک مرکزی بانک‌ها را ملزم به شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات دراین باره کرد تا بتواند بخشی از منابعی رسوب شده را به شبکه بانکی و گردش مالی کشور بازگرداند.

کمره‌ای، نتایج این اقدام بانک مرکزی را بسیار سودمند دانست و گفت: با شفاف‌سازی انجام شده نظر مسئولان بیش از پیش به این موضوع جلب شد و در نشست ویژه‌ای در دولت کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری وصول مطالبات معوق تشکیل و نتایج خوبی هم حاصل شد.
وی وصول بخشی از مطالبات معوق و کاهش رشد آنها را از مزایای شفاف‌سازی مطالبات معوق بانکها برشمرد.
کمره‌ای افزود: در این کارگروه سیاست‌های تشویقی برای تسهیلات گیرندگان عمده‌ای که بموقع مطالبات بانک را پرداخت کرده‌اند و نیز جرایمی از جمله محرومیت از خدمات بانکی برای مشتریان بدحساب در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه بانک‌هایی هم که عملکرد نامطلوبی دارند به مردم معرفی می شوند.

فقط 10 درصد مطالبات معوق مشکوک‌الوصول
مدیر اداره نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره میزان مطالبات غیرجاری بانکها نیز گفت: از مجموع 48 هزار میلیارد تومان مطالبات غیرجاری 50 درصد مربوط به مطالبات سررسید گذشته، 40 درصد مطالبات معوق و 10 درصد نیز مطالبات مشکوک الوصول است.
وی بانک مسکن را به دلایل دریافت وثیقه و پرداخت تسهیلات خرد و برای خرید مسکن دارای کمترین مطالبات معوق اعلام کرد.

مدیر اداره نظارت بر بانکها، انطباق فعالیت‌های بانکی در چارچوب عملیات بانکداری اسلامی و بدون ربا را از مسئولیت های مهم بانک مرکزی برشمرد و گفت: تا سال گذشته فقط 45 درصد منابع قرض‌الحسنه بانکها در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شد اما امسال به 75 درصد رسیده است. با این حال تلاش داریم تا سال آینده به 95 درصد برسانیم.
کمره‌ای افزود: بانکها موظف شده‌اند از سال جدید همه منابع قرض‌الحسنه را صرف تسهیلات قرض‌الحسنه کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.262 seconds.